• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120199
+
-

رئیس پلیس راهور منطقه ۴ درباره معضلات ترافیکی محله‌ها و رویکرد جدید می‌گوید

برخورد شدید با تخلفات حادثه‌ساز

برخورد شدید با تخلفات حادثه‌ساز

پریسا نوری


گستردگی شریان بزرگراهی، همجواری با حاشیه و حریم شهر، وجود پهنه صنعتی و تنوع بافت فرهنگی در شمال شرق پایتخت، تنوع و تعدد تخلفات ترافیکی را در این محدوده به دنبال داشته است.

هر چند در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های ضربتی و اعمال دقیق قوانین ترافیکی برخی از این تخلفات موقتاً کمرنگ شده است، اما کاملاً مهار نشده‌اند. هفته گذشته به مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ۴ رفتیم و با سرهنگ «بردیا دریکوند» رئیس پلیس راهور منطقه درباره راهکار پلیس برای رفع و ریشه‌کنی معضلات ترافیکی منطقه گفت‌وگو کردیم.  

معضل راهبندان و ترافیک در محله شمیران نو، مربوط به امروز و دیروز نیست. این محله جمعاً ۲ خیابان دارد که بیش از ۲ دهه است به دلیل توقف دوبله و تخلفات ترافیکی رنگ آرامش به خود ندیده‌اند و ترافیک جزوجداناپذیر آن شده است. هر چند از سال گذشته با یکطرفه کردن کوچه‌ها به‌صورت یک در میان، مشکل راهبندان در معابر فرعی حل شده، اما گره ترافیک در خیابان‌های اصلی محله همچنان کور است.

اگرچه طرح‌های ضربتی که‌گاه و بیگاه توسط شهرداری و پلیس راهور اجرامی شود در کوتاه‌مدت مؤثر است اما چاره کارنیست و با پایان مدت طرح، دوباره در برهمان پاشنه قدیمی می‌چرخد. از این‌رو به نظر می‌رسد رفع ترافیک این محله نه با اجرای طرح‌های ضربتی کوتاه که در حد قرص مسکن مؤثرند، بلکه در گرو انجام یک اقدام ریشه‌ای و اثرگذاراست؛ موضوعی که این روزها شهرداری و پلیس راهور درباره آن به توافق رسیده‌اند.

 

رئیس پلیس راهور منطقه ۴ با بیان اینکه دلیل ترافیک شمیران‌نو، غالب بودن بافت تجاری در خیابان‌های اصلی محله است، می‌گوید: «صاحبان مغازه‌ها از صبح تا آخر شب خودرویشان را جلو مغازه پارک می‌کنند و مشتری‌ها ناچارند برای خرید، خودروها را دوبله پارک کنند و چون بافت دو طرف خیابان تجاری است، این موضوع موجب ترافیک و راهبندان می‌شود.»

سرهنگ بردیا دریکوند از تصویب طرحی برای ملزم کردن متخلفان به رعایت قانون و انضباط بخشی ترافیکی این محدوده خبرمی دهد و می‌افزاید: «قرار است با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه در وسط خیابان‌های اصلی محله رفیوژ نصب شود تا برای همیشه بستر تخلفات ترافیکی از نوع توقف دوبله در این محدوده از بین برود.» رئیس پلیس راهور منطقه در توضیح بیشتر می‌گوید: «با نصب رفیوژ انجام تخلفاتی مثل ورود به لاین مقابل و توقف دوبله امکان‌پذیر نیست و ترافیک روان می‌شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید